Blog, Strana 3

Kimbo
Kimbo

Kimbo = Café de Brasil

  • História značky sa začala písať v roku 1950 keď Francesco, Gerardo a Elio Rubinovci založili Café de Brasil z ktorej v 1963 Kimbo zišlo.
  • 60.roky priniesli nové obalové systémy v plechovkách, a tak začala Café de Brasil priemyselnú výrobu pod značkou Kimbo. Ich káva sa preslávila po celom Taliansku a nekôr aj v zahraničí.
  • Café de Brasil je veľmi silná finančná skupina, ktorá svoju sieť odberateľov vytvára primárne skupovaním menších pražiarní a preberaním ich zákazníkov.
  • Aj napriek tejto expanzívnej politike je na prvom mieste tradičná kvalita kávy. Na vysokú akosť zelenej kávy dbajú tímy odborníkov, ktorí nakupujú priamo od pestovateľov.
  • Od 1994 je Kimbo druhý najväčší producent kávy na talianskom trhu, hneď po spoločnosti Lavazza. Expanduje na trhoch po celej Európe, USA, Austrálii či Japonsku.
  • V 2010 kvôli konfliktom dedičov troch zakladeteľských rodín bolo po 11 ročnej úspešnej etape odvolané cele vedenie spoločnosti. Na pozíciu CEO je vymenový Raffael Mazzuoco – bývalý riaditeľ Lavazza. Po niekoľkých mesiacoch je nahradený interným účtovnikom Fabriziom Mannatom. 
  • 2011, časť rodiny – Michel a jeho sestra Maria predávajú svoj podiel 31% zbytku rodiny aj napriem tomu, že sa Kimbo stalo novým dodávateľom Autogrill.
  • Kimbo ťaží zo svojích významných spoluprác ako Heineken France, Delonghi – výrobca kávovarov, Autogrill – sieť 1500 reštaurácii, Bar Atlantic – sieť 80 prevádzok v Taliansku. 
Čítať článok
Hausbrandt
Hausbrandt

pražiareň založená vojakmi

  • Rakúsky námorný kapitán Hermann Hausbrandt si vybral strategickú polohu prístavu Trieste a v roku 1892 zakladá pražiareň s rovnomenným názvom.
  • Hausbrandt je prvá pražiareň v Taliansku, ktorá začala využívať marketing. Jej prvý slogan “Specialita Caffe Hausbrandt” sa stal legenrádny a skoro nahradil samotný názov spoločnosti.
  • Grafiky na reklamné účely vytvárali talianskí umelci a pražiareň dokonca umiesňovala reklamu na firemné dodávky. Hausbrandt bol tiež prvý s vlastnými šálkami na kávu s vyrazeným logom.
  • Obaly na kávu a vizuály reklamy sú úzko prepojené s moderným umením, spoločnosť získala niekoľko významných ocennení v tejto oblasti a vystavovala v Guggenheim múzeum New York.
  • 1900 veľmi inovatívny prístup potvrdzuje patent na elektrický motor a chladiaci systém, ktorý zabezpečoval dokonalé praženie a zachovanie arómy čerstvej arómy praženej kávy.
  • 1968 vstupuje do príbehu  bývalý dôstojník alpských jednotiek Martino Zanetti, ktorý založil jednu z najvýznamnejších spoločnosti na obchod so zelenou kávou. Zameriava sa na tie najkvalitnejšie odrody s prioritou na čerstvosť. 
  • Po dlhom proces akvizície sa spoločnosť M. Zanetti spája s Hausbrandt. Pri vedení pražiarne a laboratória stavil na úzke spojenie medzi tradíciou a modernou rešpektujúc ducha, v ktorom bola pražiareň založená.
  • Medzinárodný úspech značky  je podmienený pôsobením vo viac ako 90 krajinách sveta, priame distrubučné spoločnosti nájdeme aj v Slovinsku či Rakúsku.
  • Nové logistické centrum Hausbrandt v Nervesa della Battaglia má viac ako 3 000 m² a je jedno z najmodernejších v Taliansku.
Čítať článok
Illy
Illy

partner Coca Cola

  • Illy caffé založil v roku 1933 v Trieste Francesco Illy a dnes ju vedie už 3. generácia rodiny. 
  • 1935 Francesco vynašiel prvý automatický kávovar, pričom nahradil stlačený vzduch parou.
  • Neustále inovácie Illy potvrdila vývojom systému balenia kávy do plechovky, ktorá je naplnená dusíkom, aby sa zabránilo oxidácii zŕn.
  • Spoločnosť je známa na 5 kontinentoch vysokou kvalitou s nezameniteľnou chuťou zmesi zloženej z 9 druhov čistej Arabiky.
  • Illy založila Universita del Caffé na podporu šírenia kávovej kultúry, ktorá ma 28 pobočiek po celom svete. Jeden kurz zaberie 360 hodín počas 9 mesiacov.
  • Od konca 80. rokov Illy nakupuje zelenú kávu priamo z krajín pôvodu, pestovateľov sa snaží bezplatne edukovať vo svojej akadémii.
  • V roku 1992 Francesco Illy začal spoluprácu so známymi umelcami a dizajnérmi mimo kávového priemyslu, vznikli tak kávovary, porcelán, obaly a plechovky s jedinečnou vizuálnou podobou.
  • Illy bola prvou spoločnosťou na svete, ktora získala osvedčenie o udržateľnosti Responsible Supply Chain Process.
  • V roku 2009 sa spojila s Coca Cola Company a uviedla na trh rad energetických nápojov s príchuťou kávy.
  • llly pôsobí v 140 krajinách sveta, kávu si môžete vychutnať vo viac ako 100 tisíc kaviarňach, spoločnosť zamestnáva viac ako 1400 ľudí a jej ročný obrat je viac ako pol miliardy euro.
Čítať článok
Jolly
Jolly

najkvalitnejšia talianska káva?

  • Jolly Caffé založil v roku 1953 vo Florencii Dante Belardinelli s jasným poslaním vytvoriť espresso zmes neporovnateľnej dokonalosti a najvyššej kvality.
  • Bol jedným z mála majiteľov pražiarne ochotných investovať obrovské sumy do vývoja nových zariadení a štúdia procesu praženia kávy.
  • Od začiatku sa pražiareň nachádza v malom mestečku Grassina neďaleko centra Toskánska.
  • “Ľudia maju radi našu kávu, pretože je dobrá” – slogan, ktorý je komunikovaný od samotného vzniku pražiarne.
  • Dodávateľov zelenej kávy si pražiareň vyberá na základe smernice ES 2092/91 o ekologickom poľnohospodárstve zo zoznamu certifikovaných pestovateľov tých najlepších BIO káv.
  • Proces oddeleného praženia malých dávok podľa druhu zŕn a studené miešanie jednotlivých odrôd je vykúpené vyššou cenou ale kvalita a pôžitok z kávy stoja za to.
  • Dante Belardinelli bol povestným silným putom k samotným pestovateľom kávy na plantážach a počas rokov neúrody im finančne pomáhal aby ich nemuseli predať veľkým korporáciam.
  • 1989 bola Jolly Caffé zakladajúcim členom “Coffee Bar Roasters Consortium” – skupina 11 najkvalitnejších pražiarni v krajine.
  • Poslednou aktivitou Dante Belardinelli bolo založenie inštitútu “Certification of Espresso coffee” na základe certifikácie “Certified Italian Espresso”, jeho hrdýnm nositeľom je práve káva Jolly Caffé Crema.
Čítať článok
Lavazza
Lavazza

časová os najpopulárnejšej kávy sveta

  • San Tommaso 1895, obchod plný vriec s kávou z celého sveta a v ňom Luigi Lavazza začína miešať zmesi. Luigi sa venoval štúdiu pôvodu rastliny kávy a umeniu miešania odlišných odrôd. Na základe jeho cesty po Brazílii a nápadu miešať kávy z rôznych krajín, pijeme kávu ako ju poznáme dnes.
  • 1927 Turín, prichádzajú prvé povojnové roky a talianský priemysel začína napredovať. Fiat začína vyrábať automobily v továrni Lingotto a z malého obchodu Lavazza sa stala malá spoločnosť. Pozostávala z Luigiho, manželky Emilia a jeho detí Maria a Giuseppe, známeho ako Beppe. Prvotný kapitál bol 1,5 milíona lír, to im stačilo aby so sieťou obchodov a flotilou vozidiel dobili celú provinciu. V tomto období Lavazza zaviedla Pergamin – obal zložený z 2 vrstiev papiera, ktorý udržal kávu dlhšie čerstvú. To umožnilo rodinám kupovať väčšie balenia a bol to prvý krok k obalom ako poznáme dnes.
  • 1947 sú roky znovuzrodenia po 2. svetovej vojne. Taliansko sa stáva republikou, prežilo vojnu a embargo na kávu. Lavazza sa zameriava na predaj balenej a nie sypanej kávy. Dali si patentovať valcovú nádobu s tlakovým krytom – dnešnú plechovku.
  • 1950, presne v tomto roku sa začala káva baliť vákuovo, aby sa uchovala vôňa kávy a zaistila plnosť jej arómy. Káva vydržala dlhšie, čo uľahčovalo distribúciu. “Lavazza Paradiso in tazza” – prvý slogan v novinách a rozhlase. Tento slogan slúži ako základ TV reklamy aj v súčastnosti.
  • 1957 Taliansko zažíva plný ekonomický rozmach, Beppe a Pericle Lavazza začínajú presúvať výrobu do priemyselného sektora. Lavazza je najväčší producent kávy v krajine a má vykročené aby sa stala európskou jednotkou. Skutočnú revolúciu prináša nový systém praženia, ktorý denne dokáže produkovať viac ako 40 ton kávy. 
  • 1971, 70. roky pre talianskú ekonomiku znamenali ťažké časy. Lavazza však našla spôsoby ako prekonať krízu, prichádza s inováciami a investíciami do výskumu. Otvorila centrum na štúdium a spoznávanie kávy, kávovej kultúry a jej propagácie. Farebná televízia prináša nové možnosti reklamy a tvárou Lavazza sa stáva známy taliansky herec Nino Manfredi.
  • 1982 je otvorené prvé ústredie Lavazzy mimo Talianska vo francúzskom Vincennes. Rok na to v Londýne s cieľom popularizovať talianskú kávu vo Veľkej Británii. 
  • 1989 Lavazza prináša automatický kávovar pre firemných zákazníkov, ktorý používa jednodávkové vrecka vopred zabalenej kávy. 
  • 1993, do spoločnosti vstúpila 4. generácia Lavazza. Prináša nové logo a prináša nový druh umeleckého vyjadrenia značky so silným odkazom na 40.roky.
  • 2004 bola založená Nadácia Giuseppe e Pericles Lavazza – nezisková organizácia s poslaním zlepšovať životné podmienky farmárov v krajinách produkujúcich kávu.
  • 2012, na základe správy o udržateľnosti Lavazza pracuje na znižovaní svojho vplyvu k životnému prostrediu. Používa metodický prístup – hodnotenie životného cyklu svojích kľučových produktov.
  • 2015, Lavazza oslávila 120 výročie, pričom uviedla prvé espresso a prvý kávovar vo vesmíre na medzinárodnej vesmírnej stanici ISS.
Čítať článok
Lucaffé
Lucaffé

25 ročná pražiareň

  • Najmladšiu pražiareň v našej ponuke založil roku 1996 na brehu slávneho jazera Lago di Garda Gian Luca Venturelli.
  • V priebehu 14 rokov sa z malej remeselnej pražiarne stala jedna z najväčších v Taliansku, pričom kávu začala exportovať do celého sveta.
  • Samotný úspech prinieslo aj inovatívne balenie kapsúl kávy do papiera, ktoré vzniklo v pôvodnom závode v Roncadelle. V roku 2004 sa Lucaffé presťahovalo do nového sídla v Carpenedelo. Enormný rast firmy si vyžiadal novú výrobnú halu, ktorá bola postavená v 2010.
  • V tomto mestečku tiež Gian Luca Venturelli riadi firmu na výrobu exkluzívnych kávovarov La Piccola, ktoré pripravujú espresso práve z papierových kapsúl – podov. Toto prepojenie vychádza z remeselnej tradície praženia kávy a dizajnu kávovarov.
  • Venturelli je známy precíznym prístupom k výberu zelenej kávy, jej transportom a samotným procesom výroby.
  • Plantáže s kávou navštevuje osobne a všetky kávy ochtunáva predtým ako sa dostanú do pražiarne. Napríklad najexkluzívnejšiu odrodu Jamaica Blue Mountain posiela do Talianska v malých drevených sudoch, pretože len pri takomto transporte si zachová svoju špecifickú arómu.
  • Káva je balená v ochrannej atmosfére, pričom sa dnu vháňa dusík, aby sa vylúčil kyslík a zabránilo sa tak oxidácii. Vďaka tomuto procesu bude káva dlhšiu dobu čerstvá a zachová si svoju arómu.
  • Káva do plechoviek alebo podov sa melie tými najlepšími mlynčekmi, a to bez kyslíka a pri nízkej teplote.
  • Miešanie výsledných zmesí je výsledkom vášnivého výskumu Gian Lucu v rôznych druhoch, aby Lucaffé uspokojilo rôzne individuálne chute.
  • Praženie je aj pri súčastnej extrémnej produkcii Lucaffé stále založené na tradičnej remeselnej produkcii.

 

Čítať článok
Mokaflor
Mokaflor

káva od účtovníka

  • 1950, Vasco Bernini prevzal malú pražiareň v centre Florencie, kde pracoval ako účtovník. Prevziať malý obchod v tmavej uličke v období po 2.svetovej bola pre Vasca veľká výzva.
  • 1951, Gaggia uviedla na trh prvý piestový kávovar, ktorý mal slogan „Crema caffè Naturale“. Práve hustá crema na vrchu espressa bola najdôležitejšia pri výbere kávy v tom čase.
  • Bernini sa medzičasom naučil o káve naozaj veľa. Vybral si odlišnú cestu ako konkurencia, ktorá používala na získanie cremy množstvo robusty a tmavé praženie s horkou chuťou. Jeho káva bola menej horká, menej pražená, ale s dokonalou arómou.
  • 1952, Vasco Bernini používal odlišný profil praženia pre každú odrodu, získal si množstvo zákazníkov a musel sa presťahovať do väčších priestorov v Ponte al Pino.
  • 70. roky roky priniesli ďalší rast pražiarne, pretože kávu začala dodávať do ďalších regiónov Talianska.
  • 1987 zomiera zakladateľ pražiarne Mokaflor a do vedenia sa dostávaju jeho synovia  Andrea a Renzo Bernini.
  • V 80. rokoch Andrea začal exportovať za hranice a zúčastňoval sa na veľtrhoch v Nemecku a severnej Európe, kde mala talianska káva veľký úspech.
  • Mokaflor používa metódu pomalého praženia, pričom do rotačného bubna s prerušovaným cyklom dáva každú odrodu zvlášť. 
  • V roku 1995 sa zrodil nezvyčajný projekt – koncept kaviarní ChiaroScuro, ktoré ako prvé ponúkali kávu Single Origin Coffee – kávu s príchuťou a to priamo v centre Florencie. Čoskoro nasledovali ďalšie spoločnosti, ktoré boli frančízované na Malte, v Bacau, Káhire a Santiagu di Chile.
  • 2009, Mokaflor založili Espresso Academy, ktorá sa stala jednou z hlavných škôl výučby kávy v Taliansku a každoročne ju navštevuje viac ako 1 000 študentov.
  • V súčasnosti Andrea so svojou dcérou Eleonorou rozvíja export do celého sveta, najmä na nové a rýchlo rastúce trhy ako Blízky východ, Ázia a Južná Amerika.

 

Čítať článok
Caffé Mauro
Caffé Mauro

úspech vďaka marketingu

  • Na začiatku 20. storočia sa narodil Demetrio Mauro, mladý podnikateľ v roku 1936 úspešne presunul svoje aktivity do Afriky. Do krajín, ktoré v tom období boli talianske kolónie, kde si založil cestovnú kanceláriu.
  • Udalosti 2. svetovej vojny ho prinútili začať od nuly. V roku 1949 Demetrio založil spoločnosť Caffé Mauro v mestečku Florio neďaleko prístavu Reggio Calabria s malou pražičkou na 20kg kávy.
  • Úspešné podnikanie Demetria Maura si vyžadovalo väčšie a modernejšie priestory. V roku 1958 sa spoločnosť presťahovala do nového závodu s rozlohou viac ako 10 tisíc m². Iba 2 roky trvalo kým pražiareň potrebovala ďalší závod s rozlohou 5 tisíc m² s dennou produkciou 300kg kávy.
  • V 60. rokoch sa značka Mauro objavila v ponuke tých najväčších supermarketov. Enormný záujem o túto kávu bol spôsobený budovaním firemnej identity a marketingovými aktivitami o ktorých konkurencia ani len nehovorila.
  • V roku 1997 sa Caffé Mauro presťahovalo do najmodernejších závodov v Európe s rozlohou viac ako 37 tisíc m².
  • Spoločnosť dováža kávu z Brazílie, Afriky, Strednej Ameriky a Ázie, aby ju mohla spracovať, prispôsobiť prísnym normám kvality a uviesť na trh v Taliansku a na celom svete.
  • Zložitá situácia a problémy pri striedaní generácii znamenli, že v roku 2008 pražiareň prevzala investičná holdingová spoločnosť Independent Investments. Nové vedenie dostalo jednoznačnú úlohu: posilniť svoju prítomnosť na zahraničných trhoch a zväčšiť medzinárodný trhový podiel pri zachovaní tradičnej kvality espressa.
  • CEO sa stal Michele Rizzo, ktorý  od roku 1984 pracoval v spoločnostiach Socib a Coca Cola. Plán jeho reorganizácie bol založený na šetrení, dôslednosti a investíciách do rozvoja.
  • Dnes pôsobí Caffé Mauro vo viac ako 35 krajínach sveta a vyvíja špeciálnu škálu produktov pre zahraničný trh. Vďaka svojim kvalitám môže šíriť „kultúru kávy espresso“, typickú taliansku tradíciu, a šíriť po celom svete značku Made in Italy.
 
Čítať článok
Attibassi
Attibassi

Remeselná pražiareň z Bologne

  • Značka Attibassi vznikla v roku 1918 v hlavnom meste Emilia Romagna v Bologni.
  • Pôvodne ako remeselná dielňa s hlavnými výrobkami ako čokoláda a cukrovinky.
  • Založil ju cukrár Agostino Atti a emigrant Marco Bassi, ktorý sa vrátil z Argentíny s množstvom peňazí a chutou investovať.
  • Len 7 rokov trvalo aby sa malá remeselná dielňa transformovala na „firmu“ s viac ako 20 špecialistami na spracovanie čokolády a kakaa.
  • V roku 1993 sa Attibassi stalo súčasťou Coind Group – najväčší producent privátnych značiek v Taliansku.
  • Samotné praženie kávy maju na starosti rodiny zakladateľov.
  • Je paradoxom, že kávu začalo Attibassi produkovať až v roku 2002.
  • V roku 2015 spoločnosť ukončila produkciu čokolády a zameriava sa výlučne na kávu.
  • Je skoro neuveriteľné, že za tak krátku dobu dokázalo Attibassi produkovať remeselnú kávu tej najvyššej kvality.
  • Attibassi je aj pri svojej limitovanej ponuke najobľubenejšia talianská káva v Dubaji, Singapúre, Keni a Egypte.
  • Coind group zabezpečuje Attibassi tie najkvalitnejšie zrná káv Arabica z Brazílie, Kolumbie, Guatemaly a Etiópie, Robusta z Indie a rovníkovej Afriky.
  • Coind grop má viac ako 220 zamestnancov, upraží 7 tisic ton zelenej kávy ročne, prevádzkuje 3 pražiarne a má ročný príjem 74 miliónov euro.
Čítať článok
Bristot
Bristot

Pražiareň z hôr

  • 1919 uprostred Dolomitov v mestečku Belluno založil Domenico Bristot značku s rovnomenným názvom.
  • Domenico na svoju dobu využíval veľmi inovatívne metódy praženia, výskumu pôvodu kávy a experimentoval s chuťami.
  • Belluno  je sídlom diecézneho biskupa a pôsobil tu aj Albino Luciani, neskorší pápež Ján Pavol I.
  • Praženie kávy v špecifických vysokohorských podmienkach jej dodáva nezameniteľnú chuť a využitie najmodernejších technológii vysokú kvalitu.
  • Filozofia firmy je založená na kvalite a dokonalosti už od jej vzniku, keď si sám Domenico chodil vyberať tie nakvalitnejšie kávove zrna a učil sa vo Viedni.
  • Bristot je súčasťou a hlavne pýchou Procaffé s.p.a., skupinou vlastniacou niekoľko pražiarni po celej krajine.
  • Mimoriadne dbá na svoj etický kódex, ktorý je pravidelne aktualizovaný na ich webe.
  • Tajomstva úspechu, ktorými sa pražiareň radí od 1919 do súčasnosti: jedinečná metóda praženia, dôkladný výskum najlepšieho pôvodu kávy a vášeň pre dokonalosť.
  • Káva Bristot sa predáva vo viac ako 65 krajín sveta a je známa tým, že skladové zásoby su minimálne aby sa predávala čo najčerstvejšia.
Čítať článok
Hore
30 položiek celkom